Pessebre al Puig de les Agudes

Enguany vam triar el Puig de les Agudes o Cim del Bac, una muntanya de 1.976 metres que es troba entre els municipis de Llanars, Setcases i Vilallonga de Ter, a la comarca del Ripollès, per portar el pessebre del Pirineu. És un cim poc concorregut però amb unes vistes impressionants.

Seguint en tot moment les indicacions de prevenció del Covid-19, hi vam anar 4 excursionistes del CET. Esperem que quan l’anem a buscar, puguem ser més i amb una certa normalitat.

Vam marxar de Taradell a les 7 del mati cap a Setcases on vam deixar el cotxe. Havia acabat de fer una nevadeta que havia deixat un paisatge ben blanc, però en cap moment no vam necessitar ni raquetes ni grampons, perquè només es tractava d’una “enfarinada”.

La ruta és molt senzilla, s’ha de seguir el GR11 direcció a Molló, i quan s’arriba al Pla de les Bigues s’ha de seguir un filat a mà esquerra, que porta fins al cim i la baixada la vam fer camps a través per la forta pendent dels prats del Bac, fins a trobar el camí que va a Setcases, passant per la cabanya dels Sucarrats.

Tot i que no hi havia cap tram dificultós, si que ens vam trobar amb unes plaques de gel, sobretot a la part obaga, en pujant, que estaven camuflades per la capa de neu i que ens van fer caure de cul mes d’un cop sense cap més conseqüència que les rialles pertinents. Desprès de demanar si havien pres mal, i en baixant, la fina cap de neu també ens va jugar males pesades, però només per comptabilitzar quants cops havíem caigut.

Us recomanem aquest cim, és fàcil i entretingut.

… … …

Per altra banda, el dilluns dia 14 de desembre de 2020 es va portar el pessebre a les Agudes del Montseny. En aquesta sortida hi van participar 10 excursionistes que en tot moment van seguir estrictament les mesures de seguretat establertes per evitar el COVID-19.

Per causes de la pandèmia la sortida es va haver de fer en dilluns ja que el cap de setmana hi havia confinament municipal.

Sortida a portar el pessebre a les Agudes